#12731 | نشر في: 11-07-09
السلام عليكم احب ان اشارك عن معلومات اولا كانك دبلوماسى راح تدفع السفاره سكن ليك ثانيا برازليا بلد كويسه وامنه الى حد ما سعر السيارات غالى للمواطن هنا يعنى متلا سياره هوندا 2010 حوالى 32 الف دولار فورد نفس الشيئ ستروين نفس الشيئ بقول على سيرات كامله من جميع الكامليات بنزين غالى يعنى لتر 2.4
يعنى دولار وشويه غاز وكهرباء كمان غالى السفر بين المحافظات امن وعادى جدا القنوات العربيه فيه طبعا بالاشتراك فى اى شركه وانا نفسى حاطط برابول ورسيفر بيجيب 25 قناه عربى وعندى على شركه ارت عادى فيه قنوات انجليزى فرنساوى فيه من كل لغه الاكل رخيص جدا لو هتاكل فى البيت ببلاش يعنى تطبخ فى بيتك وكمان المطاعم معقوله الماء والكولا والعصير كله رخيص فى سوبر ماركت الدولار اليوم يساوى 2 ريال برازيلى المكالمات مش غاليه وانا شخصيا بستعمل شركه فويب على النت بتصل على العالم كله الدقيقه 006 سنت من اليورو الى العالم كله اما بالنسبه بالراحه النفسيه انا عن خبره افضل ليك البرازيل لان شعبها مضياف ويحب كل ماهو عربى او اجنبى ماعدا الامريكى اما الارجنتين ياصحبى فهو شعب عنصرى لانه عايش على انه اوربين مش من امريكا الاتنيه واحنا فى اى خدمه لحضراتكم وانا مقيم بالبرازيل وبعدين عندك واحد اسمه محمد على والاخ منير شغالين فى السفاره السعوديه فى برازليا قرابه 20 سنه لكل منهم هيسعدوك من عيونهم اما اخر شيئ عن المطاعم ببرازليا فيها مليانه مطاعم اولهم اربيسك والنيل وكتير جدا مطاعم وربنا يوفق انشاء الله وتيجى بالف سلامه