#12752 | نشر في: 11-07-09

[quote quote=12749]السلام عليكم اخى الدوبلوماسى اجيب على ماعرف سيارت فى البرازيل فيها جميع الانواع وكلها تصنع هنا ماعدا بى ام مرسيدس اودو ولكزز بتاعتك دى الى انت محيرنا بيها ههههههههههههه ولاكن هقولك ثلا سياره تويوتا كوردا اعلى سياره فيها 50 الف دولار والى اقل درجه برده كامله من جميعه 35 الف دولار هوندا 35 الف دولار واعلا شيئ فيها 50 الف ستروين بلاس س 4 33 الف دولار يعنى بس بعرفك الاشياء علشان يكون عندك فكره حلو تاخد سياره صنع محلى احسن علشان تامين عليها بيكون رخيص تخيل متلا هوند تيوتا ستروين بيجو كل ده 600 دولار تامين ببلاش تامين ثانوى كامل شامل كل شيئ وماتخاف من البنزين لو غالى لان كل السيارت هنا الان بتشتغل بنزين وسبرتو متور واحد بيشتغل بنزين وسبرتو ودى البلد الوحيده فى العالم الى فيها التكلونجيا دى من ايام حرب 1973 وصنعو متور بيشتغل سبرتو علشان يبعدو عن البترول والان كل السيارت بتشتغل الاتنين تعرف سعر السبرتو لتر 1.3 ريال يعنى رخيص ولو تحب تيجى هنا وتستورد لنفسك سياره هتطلع رخيصه جدا لانكم ليس عليكم ضرائب او تشترى من الى هيروح يعنى ما تعملها مشكله بسط الامور اما من ناحيه الخدامات مش هتلاقى عرب طبعا فيه شباب عرب طباخين بس بسيط اما خدامات ما اعتقد بتجيب واحده برازليه بنت حلال والمدام تعودها على طريقتكم وصدقنى كل الناس بتعمل هنا كده يعنى تجيب الخدامات هنا وتعلمهم الاكل وهتطلع عليك رخيصه خالص من 300 400 دولار باكتير وبعدين هتجيب من وين خدامه تعمل كبسه يا باشا لازم تعلموها وهقولك على شيئ كل دوبلوماسى جاء الى هزه البلد الى وحاول يجدد مدته هنا وانا اعرفهم كتير والله فيه سفير مصرى حاول يجدد هنا ماوفقو استقال وضل يعمل هنا بلاعمال التجاريه اما اخير لصديقكك اللبنانى لازم يروح السفاره يشوف بنفسه كل قنصل ومزاجه وانت تعرف الامور دى ويوجد هنا 7 مليون لبنانى تخيل حضرتك اما الخادمه الاسيويه دى خليها عندك بس تزاكر طيرانها تدفع ليك خدامه برازليه السنه كلها وترقص سامبا كمان واتمنى من الله ان اكون ريحت صدرك بلاجابات واى شيئ اسئل تانى احنا تحت امرك يا استاز ولو ما وجت طباخ عربى هروح انا اطبخل عندك اسيب مطعمى واروح ولا يهمك هههههههههههههه [/quote]

اخى الغالى habibibasm , يا عم انت عمال تتحفنا بمعلومات و حاجات زى الفل ,انا مش عارف يا باشا احنا من غير جنابك هانعمل اية بالضبط, بصراحة بقى و من غير ما اخونا الغالى الدبلوماسى ما يزعل و بعد اذن اخونا haqsamir انا بطالب بتعين الباشا habibibasm سفيرنا الشرفى فى البرازيل ….. و يجعلة عامر