#14654 | نشر في: 29-02-12
السلام عليكم و رحمه الله , أستفسار أخر مهم و أتمنى يكون الرد سريع 1- بخصوص قرطاج لاند هل هي مدينه ألعاب و ملاهي و لا حديقه حيوانات (للأسف غالبيه الصور مش بتفتح عندي) ومواعيد العمل بها ؟ و يكفي تقريبا كام ساعه للأستمتاع بها (أنا و زوجتي) و هل أسعار الدخول شامله كل شئ بالداخل و لا في مصاريف أخرى (أكيد لا أعني الأكل ) اسعار الدخول شامله كل حاجة وهيا ملاهي و فيها حديقة حيونات صغيرة يكفيك ساعة او اقل 
2- حديقه فريقا الأفضل الذهاب من سوسه ولا من الحمامات مع العلم أن الوقت متاح في سوسه أكثر. من سوسة افضل بكثير 
3-متاح لنا يوم من تونس نتحرك لمدينه تكون بعيده نسبيا و المفاضله بين عين دراهم و بنزرت (للأسف لازم واحده بس 🙁 ) ياريت أعرف رأيكم أيهما و لماذا ؟ ولله كل مدينة احلى من الثانية الاثنين حلوين لو عايز منظار طبيعية روح عين دراهم لو عايز جو لطيف و مدينة حلوة روح بنزرت واقرب لتونس العاصمة نص ساعة بس 
و هل الجو في عين دراهم في 6/3 لازال صقيع ولا تحسن ؟ عين دراهم باردة برشا 
4-متاح كذلك يوم من سوسه و المفاضله بين القيروان و المهديه ؟ و لماذا ؟ ســــــــــوسة بدون اي كلام 
5-هل أسعار المقاهي المشهوره في سيدي بوسعيد مثل سيدي الشبعان مبالغ فيها  ولا أيه ؟ يعني بالتقريب كوب الشاى أو البيبسي أسعارهم أيه ؟
غاليه اكيد منطقة سيدي بو سعيد من افخم المناطق في تونس و افريقيا كوب الشاي في حدود 4 دينارات ( الشاي وحش بس المنظر الي في المقهى عالمي ) 
أنا شاكر لكل المشاركين في بوابه تونس على مجهودهم و أتمنى ألاقي ردود منهم

اي خدمة ياباشا و توصل بسلامة لو تقدر اعملنا تقرير على الرحلة